Zilele trecute m-am apucat să citest volumul de povestiri și nuvele numit ”Atacul de la moară” de Emile Zola, cel mai de seamă reprezentant al școlii naturaliste.

Din acest volum mi-a atras atenția o povestire în care se vorbește despre efectele nocive ale reclamelor asupra oamenilor. Ceea ce m-a surprins este actualitatea acestei povestiri, care deși a fost scrisă acum mai bine de 100 de ani, reflectă perfect vremurile noastre în care oamenii nu mai cumpără produse, ci reclame. Vremuri în care ”strălucirea” produsului și abilitatea celui care îl vinde ne conving să cumpărăm o iluzie.

Povestea nu are un final fericit tocmai poate pentru a accentua și mai mult această greșeală a oamenilor de a fi prea creduli și  a se lăsa vrăjiți de ce este nou și la modă.

Pentru că nu am găsit textul în format digital, am scanat cele câteva pagini ale povestirii. Lectură plăcută! (click pe poză și se face mai mare).

Emile Zola - O victima a reclamei_Page_1

Emile Zola - O victima a reclamei_Page_2

 

Emile Zola - O victima a reclamei_Page_3

 

Emile Zola - O victima a reclamei_Page_4