În dorința de a face internetul un mediu cât mai sigur cu putință, Google apelează și la altfel de măsuri. Dacă până acum motorul de căutare lua în considerare semnale referitoare la conținut, la cuvinte, originalitate, popularitate (și încă vreo 200) pentru a clasa un site, acum se uită și la securitate.

Este o măsură binevenită spun eu, mai cu seamă pentru site-urile pe care trebuie să te loghezi pentru a vedea articole sau pentru a întreprinde anumite acțiuni. La câte atacuri se dau și câte parole sunt furate zilnic, trebuia să fie într-un fel promovată securitatea. Google vrea ca tu să intri doar pe site-uri securizate atunci când le accesezi de pe motorul lor.

Până acum s-au derulat teste, dar de puțină vreme, noul algoritm care ia în considerare securitatea, a fost scos la iveală. În acest momenet influența lui este foarte puțin vizibilă afectând doar 1% dintre interogări.

Pe blogul oficial de la Google se oferă câteva detalii, dar destul de vagi. Imediat ce algoritmul va acoperi tot mai multe căutări, va fi pus la dispoziție și un cod de bune practici referitoare la securitate.

Dar pentru început au fost publicate câteva sfaturi de care ar fi bine să țineți cont pentru a nu pierde la clasare:

  • Decide ce fel de certificat îți trebuie: singular, multi-domeniu, wildcard.
  • Utilizează certificate cu cheie pe 2048 de biți.
  • Utilizează link-uri relative pentru resursele caer se află pe același domeniu securizat.
  • Trecând de la HTTP la HTTPS, practic URL-ul site-ului se va schimba. Urmați acest ghid pentru a face un transfer corect și complet: MOVE A SITE WITH URL CHANGES.
  • Dă voie robots.txt să acceseze varianta cu HTTPS.
  • Lasă motoarele de căutare să indexeze paginile, acolo unde este posibil. Evită să folosești meta tag-ul robots no index.

Dacă vreți să mai aflat câteva informații, citiți articolul original de pe blogul Google: HTTPS as a ranking signal.