De curând Facebook a făcut un update secțiunii de știri și evenimente noi, numită news feed. Ca orice serviciu care câștigă notorietate imensă zi de zi și care abundă de utilizatori din toate categoriile sociale, Facebook a început să se aglomereze de lucruri inutile. Vorbesc aici despre poze, status-uri, articole și alte obiecte virtuale care nu fac decât să umple spațiul și care nu prezintă interes pentru nimeni. Sunt sigur că în lista de prieteni sau pagini pe care le urmăriți există cineva care pune multe poze și scrie mult text despre toate nimicurile pe care le face.

Facebook nu vrea să devină o rețea socială care promovează un conținut slab. Mai mult, nu vrea să își piardă utilizatorii, de accea era nevoie de un update.

Update-ul are importață mare pentru cei care dețin pagini și care își promovează serviciile prin intermediul rețelei de socializare. Conținutul bun primează în fața pozelor haioase sau pozelor simbol cunoscute sub numele de meme. Mergând pe noul trend creat în industria online, cel al conținutului de calitate, încă o dată site-urile care generează articole utile și de interes vor avea de câștigat.

Sunt 3 axe în jurul cărora acționează update-ul:

 

Recomandarea de noi articole.

O dată ce ai dat click pe un articol, este posbibil ca imediat sub el să apară până la 3 articole cu un conținut asemănător. De ce? Pentru că cei de la Facebook au observat că oamenii sunt foarte mai încântați să găsească link-uri spre articole utile decât să vadă ultimele poze simbol (acelea care doar umplu ecranul, în cel mai bun caz). Drept urmare, dacă Facebook vede că îți place un articol, din dorința de a te ține conectat, îți mai scoate în față câteva. Facebook te ajută să descoperi conținut care te-ar putea interesa.

news feed

 

Articolele sar înapoi.

Ce vreau să spună? Până acum, în news feed, vedeai postările în ordine cronologică. Astfel era posibil ca unele articole de calitate să fie acoperite de altele inutile sau de poze cu prietenii tăi când beau bere în bucătărie. Acum nu mai este așa. Pe baza comentariilor sau ale like-urilor, link-urile spre articole pot reveni în fruntea listei. Facebook detectează ce este de calitate și ce are potențial de a fi mai îndelung dezbătut, și îl scoate în față. Dacă ai postat un link cu ceva util, nu te mai speria că o să fie acoperit de poze. Câteva comentarii și el va reveni în actualizate, în fruntea listei.

 

Calitatea primează în fața meme-urilor.

Aici nu cred că mai e nimic de comentat. Cine va avea de pierdut? Acele site-uri care se bazează pe postarea meme-uri pentru a câștiga notorietate. Facebook vrea să îți ofere ceea ce consideri tu a fi conținut de înaltă calitate, acest lucru putând fi obținut doar observând la ce dai click. Mai bine zis, vei fi mai atent monitorizat când ești pe Facebook pentru a putea primi conținutul preferat.
Oamenilor le plac știrile și dacă tot sunt pe Facebook, le place să le vadă acolo, motiv pentru care noutațile care au și o anumită utilitate vor avea întâietate pe news feed.

Pe 2 decembrie, rețeaua socială a publicat un articol care se numește În ajutorul tău pentru a găsi știri despre care să vorbești. Din acest articol, 1-2 paragrafe erau foarte importante:

Studiul nostru arată că în medie oamenii preferă link-uri spre articole de înaltă calitate despre evenimente, echipe sportive favorite sau interese comune, decât ultimele poze simbol. În curând, vom face o treabă mai bună în a deosebi articolele de înaltă calitate de pe un site, de pozele simbol stocate în alte parte decât pe Facebook, atunci când oamenii dau click de pe mobil pe acele știri. Asta înseamnă că articolele de înaltă calitate pe care tu sau alte persoane le citiți ar putea apărea mai proeminent în News Feed, iar pozele simbol vor fi ceva mai slab reprezentate.

Articolul complet îl găsiți aici și vă rog să îl citiți pentru că, având o pagină Facebook, vă va fi de mare folos.

http://newsroom.fb.com/News/768/News-Feed-FYI-Helping-You-Find-More-News-to%20-Talk-About