Alt Tag/Alt Text Este acel text care apare atunci cand o imagine se incarca sau atunci cand cursorul este plasat deasupra imaginii. Este important pentru SEO pentru ca el poate contine cuvinte cheie pe care motorul le cauta atunci cand incearca sa raspunda la o interogare.

Analytics Toate datele referitoare la performanta unui site si ale campaniilor derulate pentru acel site. Cuprinde foarte multi indicatori, printre care: numar de vizitatori, rata de respingere, timp petrecut pe site etc.

Anchor Text – Reprezinta numele unui link. Este textul pe care apasand se va deschide o noua pagina web. Acest text poate contine numele paginii pe care urmeaza sa o deschizi. Este foarte important in SEO deoarece algoritmii motoarele considera acest text ca fiind foarte relevant pentru pagina de destinatie (Landing Page).

Backlinks Toate link-urile, de pe alte site-uri, care directioneaza utilizatorii ce apasa pe ele, spre site-ul tau. Este foarte important in SEO pentru ca poate imbunatati clasificarea site-ului pe motorul de cautare. Sunt si mai important atunci cand Anchor Text-ul lor contine cuvinte cheie relevante.

Blacklisteddelistare, interzicere, includerea in lista neagra a unui site. Apare atunci cand URL-ul unui site a fost pus pe lista neagra sau a fost exclus din indexul motorului de cautare pentru participare la actiuni de Black Hat SEO. Aceste site-uri sunt ignorate de motoare.

Black Hat SEO termen utilizat pentru a descrie tehnnicile imorale si inselatoare de optimizare. Acestea includ Spam-ul, Cloacking-ul si orice modalitate prin care sunt incalcate regulile motorului de cautare. Daca motorul descopera site-urile care implementeaza aceste metode, ele vor fi scoase din index.

Broken Link orice link a carui pagina de destinatie nu exista sau nu mai este activa. Motorului de cautare nu ii plac link-urile stricate asa ca mentinerea tuturor link-urilor active este importanta pentru optimizarea ulterioara.

Click FraudFrauda prin click-uri este o activitate ilegală de a manipula venitul generat de Cost-Per-Click (CPC) sau Pay-Per-Click (PPC). Sunt mai multe metode de a face fraudă prin click-uri, dar cel mai întâlnit scenariu este acela când un webmaster care câștigă bani din link-uri publicitare plătește cu sume mai mici alte persoane pentru a efectua click pe anunțurile sale. Astfel companiile plătesc pentru a promova produsele sau serviciile unor persoane care nu au intenția de a le achiziționa.

Click-Throughse referă la o singură instanță în care un utilizator face click pe un anunț publicitar sau pe un site din listă și trece mai departe pe Landing Page (Pagina de destinație).

Click-Through Rate (CTR)reprezintă procentul utilizatorilor care efecutează click pe un anunț publicitar sau pe un site din lista afișată de motor, din totalul utilizatorilor care văd acel link. De exemplu, dacă 4 persoane dau click pe link și 10 persoane îl văd, atunci CTR este 40%.

Cloaking – metoda prin care se ofera crawler-ului o pagina cu un continut diferit de cel oferit utilizatorului. Astfel se inregistreaza pentru un URL doua continuturi diferite, unul pentru crawler si unul pentru utilizator. Poate fi considerata ca o metoda de Black Hat SEO. Este utilizata pentru a obtine o mai buna clasare. Uneori este utilizata pentru a furniza continut personalizat, in functie de IP.

ConversionConversie este un termen care desemnează orice acțiune semnificativă pe care un utilizator o face în timp ce vizitează un site. De exemplu face o achiziție, cere o informație sau înregistrează un cont.

Conversion rateRata de conversie este următorul pas plecând de la Click-Through-Rate. Reprezintă procentul de vizitatori care efectuează o conversie (cumpără, cer o informație, înregistrează cont) din totalul numărului de vizitatori. Dacă 3 utilizatori cumpără produse și unul cere un catalog, dintr-un număr de 10 vizitatori, atunci Rata de Conversie este de 40%.

Cost-Per-Clickplătește pentru fiecare click, denumit și Pay-per-click sau plată-pentru-performață (pay-for-performance) este un sistem utilizat de motoarele de căutare prin care companiile publicitare plătesc o sumă convenită pentru fiercare click efectuat pe anunțurile lor. Agenții de publicitate consideră că plata bazată pe Click-Through-Rate este mai eficientă decât plata bazată pe Cost-Per-Thousand.

Cost-Per-Thousand (CPM)plată la fiecare 1000 de click-uri, denumit și Cost-per-mille (CPM) este un sistem de obținere a venitului, utilizat de motoarele de căutare, în care companiile publicitare plătesc o sumă convenită pentru fiecare 1000 de utilizatori care le văd reclamele, indiferent dacă aceștia realizează sau nu click-through sau conversii.

Crawler, Spider, Bot – este un program automat al motoarelor de cautare care merge din adresa in adresa si acceseaza tot internetul, pentru a colecta informatii, pentru a face copii ale site-urilor noi sau actualizate, pentru a stoca URL-uri in indexul motorului de cautare. Permite motorului sa ofere rezultate actualizate, intr-un timp cat mai scurt.

Dynamic Contenteste continul paginilor web care se schimba in functie de informatiile extrase din baza de date sau de activitatea utilizatorului. Paginile web care afiseaza acelasi continut tuturor utilizatorilor, in orice context, cuprind “continut static”. Motoarele de cautare intampina o anumita greutate in a indexa un continut dinamic, mai ales daca adresa pagina contine si un ID de sesiune. De obicei sunt ignorate URL-urile care contin “?” .

Gray Hat SEOTehnicile deoptimizare pentru motoare de cautare care se afla la granita dintre Black Hat SEO si White Hat SEO. Unele tehnici pot fi legale sau ilegale. Acestea includ Cloaking sau continut duplicat.

Hidden Texttextul ascuns este o metoda invechita de Black Hat SEO, prin care paginile erau umplute cu text de aceeasi culoare cu cea a fundalului, afisand cuvinte cheie invizibile ochiului, dar interpretate de crawler. Multiple Title Tags si comentarii sunt tehnici alternative. Textul ascuns este detectat de motoarele de cautare si poate rezulta cu includerea in lista neagra sau reducerea rangului.

HTMLacronim care vine de la HyperText Markup Language, limbajul principal utilizat pentru crearea paginilor Web. HTML este un set de coduri sau de etichete (tags) care ofera informatii browser-ului asupra structurii unei pagini.

Hyperlinkcunoscut si ca HTML link sau legatura, reprezinta o imagine sau o portiune de text care atunci cand este efectuat un click asupra sa, se deschide o noua pagina Web sau se sare la o alta portiune a paginii deja deschise. Legaturile care vin din exterior catre site-ul dumneavoastra (Inbound links) si contin in ancora (Anchor text) cuvinte cheie, au o foarte mare importanta in strategiile de SEO.

Indexreprezinta baza de date a unui motor de cautare. Contine toate informatiile pe care crawler-ul le-a identificat, in special copii ale paginilor de pe intregul World Wide Web. Cand un utilizator efectueaza o interogare, motorul de cautare utilizeaza paginile indexate si un set de algoritmi pentru a oferi o lista ordonata cu cele mai relevante pagini.

Inbound linksnumite si back link, backward link sau backlinks, reprezinta toate link-urile, de pe alte site-uri, care directioneaza utilizatorii ce apasa pe ele, spre site-ul tau. Este foarte important in SEO pentru ca poate imbunatati clasificarea site-ului pe motorul de cautare. Sunt si mai important atunci cand Anchor Text-ul lor contine cuvinte cheie relevante.

Impressionnumita si page view (vizualizari ale paginii), reprezinta afisarea unui unui anunt publicitar doar o singura data. Motoarele de cautare si retelele publicitare utilizeaza statisticile impresiilor (vizualizarilor) pentru a taxa reclamele pe fiecare mie de afisari (Cost-Per-Thousand CPM).

Internet Marketingla un nivel de baza, marketingul pe internet utilizeaza internetul in scopuri publicitare, pentru a comunica sau pentru a vinde bunuri. La un nivel avansat, internet marketingul este cunoscut si ca Optimizarea pentru Motoare de Cautare (Search Engine Optimization SEO), ce presupunea folosirea de cuvinte cheie, implementarea unei arhitecturi prietenoasă motoarelor, înscrierea site-ului pe motoare de căutare și crearea unei structuri de link-uri dezvoltată, cu scopul de îmbunătați vizibilitatea site-ului, rangul paginii (Page Rank) si a ratei de click-uri (Click-Through Rate CTR).

Keyworddenumit si cuvant cheie, termen de cautare, cuvant de interogare, keyword-urile sunt cuvinte sau propozitii pe care un utilizator le introduce in casuta de cautare a Motorului de Cautare. Pagina cu Rezultate a Motorului de Cautare (Search Engine Results Page SERP) clasifica site-urile indexate in functie de relevata relativa la acel keyword. Una dintre cele mai importante strategii SEO este de a optimiza site-ul cu text ce contine cuvinte cheie (keywords) relevate pentru o afacere sau pentru un produs.

Landing Page numita si pagina de destinatie, este pagina pe care un utilizator ”aterizeaza”/ajunge dupa ce a efectuat un click pe unul dintre rezultatele cautarii, pe un link dintr-un email, pe un Banner Publicitar, sau pe orice anunt sau link. Aceasta poate fi pagina principala a unui site, dar de obicei este o pagina creat special pentru a se adresa utilizatorilor care efectueaza click pe un link sau anunt. Paginile de destinatie sunt utilizate pentru a pentru a monitoriza traficul unui site și a masura succesul unor campanii publicitare. Paginile de destinatie bine construite care sunt relevante pentru cuvintele cheie ale utilizatorilor, vor imbunatati rata de conversie (Conversion Rate) si vor juaca un rol important in Search Engine Marketing.

Link denumit si Hyperlink, HTML link sau legatura, reprezinta o imagine sau o portiune de text care atunci cand este efectuat un click asupra sa, se deschide o noua pagina Web sau se sare la o alta portiune a paginii deja deschise. Legaturile care vin din exterior catre site-ul dumneavoastra (Inbound links) si contin in ancora (Anchor text) cuvinte cheie, au o foarte mare importanta in strategiile de SEO.

Link Baiting reprezinta crearea de continut/text care determina utilizatorii sa creeze un link de pe alt site, catre pagina ta. Tipurile de link bait sunt foarte variate, dar include articole foarte informative sau vesti noi, resurse utile sau articole senzationale si controversate. Link baiting este o strategie de White Hat SEO utilizata pentru a imbunatati popularitatea unui link (Link Popularity) si rangul paginii (Page Rank).

Link Exchange numit si schimb de link-uri, este o intelegere bilaterala intre doua site-uri, de a publica link-uri reciproce. Acestea indica de obicei pagina principala a site-ului asociat.

Link Farmo fermă de link-uri este o pagină sau un grup de pagini al căror singur scop este de a mări numărul de Backlink-uri din structura de link-uri a unui site. Ferma de link-uri este creată pentru a mări PageRank-ul și popularitatea unui site, adică pentru a-i îmbunătăți poziția. Fermele de link-uri sunt considerate a fi o formă de Spam, iar astfel de site-uri sunt de multe ori penalizate.

Link Popularity popularitatea unui link este de fapt o masura a popularitatii unei pagini, in functie de numarul de Backlink-uri pe care le are. Dar popularitatea unui link nu este doar o masura a cantitatii. Page Rank-ul este bun atunci cand Backlink-urile sunt situate pe site-uri de relevante si de incredere, nu pe site-uri cum sunt directoare de link-uri. Majoritatea motoarelor de cautare utilizeaza popularitatea ca un factor in algoritmul de cautare.

Link Text cunoscut si bu numele de Anchor Text, reprezinta numele unui link. Este textul pe care apasand se va deschide o noua pagina web. Acest text poate contine numele paginii pe care urmeaza sa o deschizi. Este foarte important in SEO deoarece algoritmii motoarele considera acest text ca fiind foarte relevant pentru pagina de destinatie (Landing Page).

Listings reprezintă lista cu site-uri indexate, aranjate în ordinea inversă a relevanței, care apare pe Pagina de Rezultate a Motorului de Căutare ca urmare a unei interogări.

Local Searchcăutarea locală se referă la adăugarea de termeni geografici pe lângă Termenii Căutării (strada, localitate). Aceasta mai implică și căutarea pe motoare specializate, cum sunt Pagini Aurii și Google Maps. Serviciile de Localizare ale motoarelor de căutare ajută magazinele și afacerile tradiționale să intre în contact cu clienții.

Marketing Analytics este o ramură a activității de Analytics care se ocupă cu informațiile referitoare la marketing, extrase din datele despre trafic organic și plătit, cum ar numărul de vizitatori unici, vânzările generate de cuvinte cheie, Cost-per Click etc.

Meta Description Tageticheta ”descriere” este paragraf scurt în HTML care oferă motoarelor de căutare o descriere a paginii, în scopuri de indexabilitate. Meta Descrierea nu este afișată pe site și poate fi sau nu prezentă în listing-ul motorului de căutare. Motoarele acordă o importanță scăzută descrierii, concentrându-se mai mult pe conținutul paginii.

Meta Keyword Tageticheta de ”cuvinte cheie” oferă motorului de căutare o listă de cuvinte cheie relevante pentru conținutul paginii. Motoarele nu mai acordă importanță acestei etichete, concentrându-se pe conținutul paginii.

Meta Robots Tageticheta ”meta robots” (creată pentru roboții motoarelor de căutare – Crawler) dă voie autorilor să interzică adăugarea anumitor pagini la indexul motorului de căutare. Altenativele pentru meta robots tag sunt Robots.txt și protejarea cu parolă.

Meta Tagsmeta etichetele sunt etichete HTML plasate într-o pagină web care conțin informații necesare crawler-ilor și browser-elor de internet. Informațiile cuprinse de meta tags includ: descrierea paginii (Meta Description), cuvinte relevante pentru pagină (Meta Keywords), posibilitatea de a indexa o pagină (Meta Robots), copyright, ratele de reîmprospătare etc.

Outbound Linkstotalitatea link-urilor de pe o anumită pagină care indică spre alte pagini, din același domeniu sau din domenii diferite. Un număr excesiv de mare de outbound links poate afecta poziționare unei pagini în cadrul motorului e căutare, pentru că un robot poate percepe pagina ca o fermă de link-uri (Link Farm).

Page Rank sau PRPageRank este algoritm prin care sunt analizate link-urile. Acest algoritm a fost creat de fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin. Un număr de la 1 (cel mai mic) la 10 este asociat unei pagini web ca o măsură a importanței. Reprezintă posibilitatea ca un utilizator să ajungă pe acea pagină dacă efectuează la întâmplare click pe link-uri. PageRank nu este același lucru cu Rank.

Paid Inclusionsau Includere Plătită, este un program de publicitate oferit de unele motoare de căutare prin care este garantată includerea în index contra unei taxe. Spre deosebire de Plasare Plătită, rangul unei pagini care a plătit să fie inclusă este determinat exclusiv de algoritmul motorului.

Paid ListingListarea Plătită este opusă Listării Naturale sau Organice. Înseamnă afișarea site-urilor în pagina de rezultate ca urmare a unei taxe plătite motorului de căutare pentru a fi indexate sau a fi puse pe o anumită poziție. Listarea Plătită este un termen general pentru Includere Plătită sau Plasare Plătită.

Paid PlacementPlasarea Plătită este un program de listare a materialelor publicitare în pagina de rezultate, atunci când sunt căutate anumite cuvinte cheie. Rangul sau clasarea unui anunț publicitare este determinat prin licitare. Spre deosebire de Includere Plătită, Plasările Plătite sunt afișate separat de listarea naturală și sunt etichetate ca reclame sau link-uri sponsorizate. Google este cea mai mare rețea de căutare cu plasare plătită.

Pay-Per-Click (PPC)denumit și cost-pe-click sau plată-pentru-performață (pay-for-performance) este un sistem utilizat de motoarele de căutare prin care companiile publicitare plătesc o sumă convenită pentru fiercare click efectuat pe anunțurile lor. Agenții de publicitate consideră că plata bazată pe Click-Through-Rate este mai eficientă decât plata bazată pe Cost-Per-Thousand.

Positionpoziție sau Rank (rang), reprezintă locul pe care un site îl ocupă relativ la prima listare, pe o pagină de rezultate generată algoritmic, în funcție de cuvintele cheie căutate. Prima pagină de rezultate afișează pozițiile de la 1 la 10, a doua pagină de la 11 la 20 și tot așa. Afacerile care doresc ca site-ul lor să fie printre primele 10 va apela la o companie profesionistă de SEO. Studiile asupra consumatorilor au arătat că majoritatea utilizatorilor fac click doar pe primele 10 rezultate.

Position Reportingraportarea poziției reprezintă monitorizarea zilnică a Poziției ocupate pe motoarele de căutare, de către URL-urile indexate care au fost optimizate pentru anumite cheie.

QueryInterogare. Este o întrebare. Interogarea motorului de căutare reprezintă cererea de informații (cum ar fi o pagină web) care se găsesc în Index  și care sunt relevante unui anumite cuvânt cheie sau unor anumiți termeni de căutare. Interogarea reprezintă cuvintele cheie introduse în căsuța de căutare.

Rankrang sau poziție reprezintă locul pe care un site îl ocupă relativ la prima listare, pe o pagină de rezultate generată algoritmic, în funcție de cuvintele cheie căutate. Prima pagină de rezultate afișează pozițiile de la 1 la 10, a doua pagină de la 11 la 20 și tot așa. Afacerile care doresc ca site-ul lor să fie printre primele 10 va apela la o companie profesionistă de SEO. Studiile asupra consumatorilor au arătat că majoritatea utilizatorilor fac click doar pe primele 10 rezultate.

Reciprocal Link Exchangenumit si schimb de  link-uri, este o înțelegere bilaterală între două site-uri, de a publica link-uri reciproce. Acestea indică de obicei pagina principala a site-ului asociat.

Registrationînregistrarea în motorul de căutare sau search engine submission (înaintarea către motoare de căutare) reprezintă trimiterea sau înaintarea unui URL către un Director sau către motorul de căutare pentru a fi inclus în index. Înregistrarea este de obicei gratuită, dar poate fi percepută și o taxă. Înregistrarea este o practică de bază, dar este foarte importantă în SEO.

Results Pagepagina cu rezultate reprezintă lista cu site-uri indexate, aranjate în ordinea inversă a relevanței, care apare ca urmare a unei interogări.

Robotnumit și Crawler sau Spider este un program automat al motoarelor de căutare care merge din adresă în adresă și accesează tot internetul, pentru a colecta informații, pentru a face copii ale site-urilor noi sau actualizate, pentru a stoca URL-uri în indexul motorului de căutare. Permite motorului să ofere rezultate actualizate, într-un timp cât mai scurt.

Robots.txtnumit și protocol de introducere al roboților, Robots.txt este un fișier stocat în directorul rădăcină al unui site, care spune Crawler-ului care pagini și care subfoldere să nu fie incluse în indexul motorului de căutare. Cu toate acestea nu există nicio garanție că Crawler-ul se va supune acestor reguli. Robots.txt este o altenativă la Meta Robots sau la protejarea cu parolă.

SEO Strategiesstrategiile de SEO reprezintă tehnicile utilizate în optimizarea pentru motoare de căutare, pentru a îmbunătăți poziția uni site și pentru mări Click-Through-Rate. Câteva strategii de sunt: cercetarea asupra cuvintelor cheie, scrierea de conținut, optimizarea codului HTML, îmbunătățirea vizării geografice (Geographical Targeting).

Search Enginemotorul de căutare este un site care dă posibilitatea utilizatorilor de a interoga un index, în care sunt stocate pagini adunate de către Crawler, pentru obținearea de informații relevante anumitor cuvinte cheie sau anumitor termeni de căutare. Clasarea informației/site-urilor pe pagina de rezultate a motorului de căutare este făcută în funcție de relevanța măsurată de Algoritmul motorului sau în funcție de plățile efectuate de site-urile indexate.

Tag – Eticheta ce se asociaza diferitelor elemente ale unei pagini web. Este o descriere foarte succinta prin care prin care se dau indicii motorului de cautare asupra a ceea ce contine acel elemenet (imagine, text, video, chiar si o intreaga pagina web.