Simțuri și simțiri

Ce înseamnă conținut de calitate? Cum îl creăm?

Exact așa. Ce e drept, persoanele de SEO se cam dau mari atunci când vorbesc despre articole, spunând doar că trebuie să fie de calitate. Calitatea are și ea mai multe înțelesuri și fiecare om apreciază în mod diferit exact aceeași înșirurire de cuvinte. Am să vă explic ce înțeleg eu prin conținut de calitate și pe ce ar trebui să vă concentrați când vreți să scrieți ceva atrăgător.

Rețeta conținutului de calitate este simplă, însă demersurile destul de complicate. Ține mai mult de înclinația ta de a scrie și de a exprima ideile într-un mod ușor de înțeles și plăcut.

 

1. Ce domeniu te pasionează?

Primul lucru pe care trebuie să îl ai în vedere sunt calitățile personale. Trebuie să găsești un domeniu care te pasionează. Dragoste cu de-a sila nu se poate, iar să te apuci de filozofie din postura unui inginer ar fi cam greu (deși există destui oameni din domeniul științelor exacte care au trecut cu succes pe partea umanistă). Trebuie să scrii în domeniul în care te pricepi. Cititori interesați cu siguranță vei găsi. Așa că i-ați puțin timp și încearcă să afli unde te-ai potrivi cel mai bine. Încearcă să vezi în ce aria ai putea oferi sfaturi sau aduce informații utile.

Ca supliment, ar fi bine dacă ai avea abilități într-un domeniu de nișă sau cel puțin unul în care sunt doar câteva bloguri, site-uri etc. Acolo ai avea o audiență sigură și posibil un număr de vizitatori constant ( nu am să fac referire la magnitudinea numerelor). Dacă nu găsești ceva de nișă, nu e nicio problemă. Chiar și pe un domeniu unde există foarte multe site-uri, dacă îți faci treaba cum trebuie, vei reuși să furi din audiența peștilor cei mari.

 

2. Exerseză

Apucă-te și exersează. Scrisul nu e ceva cu care te naști (știu că sunt și excepții). Trebuie să te înveți și să capeți un simț al frazelor. Vorba scrisă trebuie să curgă ușor și natural. Începi cu pași mici, cu compoziții simple și mai departe treci la articole serioase. Nu e neapărat să începi să scrii în domeniul în care vrei să îți faci blogul. Apucă-te și povestește pentru a-ți face puțină mână. Pe urmă poți trece la tema care definește blogul.

 

3. Fii original

După ce te-ai obișnuit cu scrisul, trebuie să găsești ceva care te definește. Aici mă refer la originalitate. Fiecare om scrie în felul lui. Unii au felul mai frumos și mai interesant decât alții. Blogurile cu articole originale ies în față. Cu toate că sunt și bloguri care publică text de consum și au mare audiență, articolele lor nu prea dăinuie. Imediat le este luat locul de articole de consum în care, nu știu cine, spune o părere deocheată și prost argumentată despre un fapt social. Dacă ești original ești și memorabil în același timp. Vei găsi o audiență fidelă care vor da mai departe textele tale.

Atenție! Originalitatea trebuie să fie constructivă, frumoasă. Nu originalitate vulgară în care sunt exprimate superficiale despre nu știu ce. Încă ceva… Originalitatea trebuie să aibă trebuie să aibă legătură cu domeniul în care vrei să active. Nu cred că ar fi potrivit să vorbești într-un mod poetic despre piesele din motorul unei mașini. Cu toate că este original, nu este nici atrăgător, nici ușor de înțeles.

 

4. Informația e de bază

Fii informativ. Articolele în care se oferă informații sunt cele mai tari. Sunt bloguri care oferă conținut de relaxare pentru că sunt persoane care adoră să citească pe internet. Eu personal caut informații, nu literatură. Literatura îmi place când e pe foi. Și din câte știu cei mai mulți caută informații. Așa că dacă te-ai decis în ce domeniu vrei să activezi, scrie articole despre chestii care le cunoști foarte bine. Dacă nu, mai documentează-te și pe urmă scrie. Ține minte că a copia dintr-o singură sursă, înseamnă plagiat. A copia din mai multe surse înseamnă cercetare. Oamenii care vor găsi informații utile pe blogul tău, se vor reîntoarce și vor da și altora sursa oferită de tine.

 

5. Dă-i o formă atrăgătoare

Ultimul aspect important este structura articolului. Dacă ai ceva informativ, atrăgător etc. care se prezintă sub forma unui text bloc fără alineate, pauze, spații între idei, fii sigur că oamenii se vor codi înainte să îl citească. Articolul nu trebuie să impresioneze doar prin idei, ci și prin formă, structură. Un articol bine structurat, în care fiecare idee este delimitată, în care se prezintă pe scurt și cu liniuță punctele de interes etc., va fi mult mai atrăgător decât un articol fără structură, dar mult mai bine documentat. Cu atâta text pe internet, nimeni nu are chef să sintetizeze informații.  Așa că fă apel la:

  • bullet-uri
  • numerotare
  • îngroșare cuvinte cheie
  • subliniere idei importante
  • subtitluri .

 

6. Pune și imagini

Încă ceva. Nu e om să nu îi placă pozele. Așa că pune în articol și niște poze care au legătură cu subiectul. Dacă textul nu atrage prin formă, cel puțin poza va sugera că poate fi ceva ce merită citit.

 

7. Meșteșugește un titlul 

Am mai uita ceva… Pune-i un titlu senzațional de bun. Dar nu utiliza cuvinte ”senzaționale” că s-ar putea ca utilizatorii să fugă de articol. Titlul trebuie să spună exact ce se află în articol, dar să ofere și o aură de mister care să determine un utilizator să îl citească. Titlul articolului meu nu este tocmai un exemplu foarte bun. Se putea și mai bine. Chestia e că am vrut să fiu foarte clar. Ceva mai atrăgător suna așa: ”Descoperă secretele realizării unui articol de calitate” sau ”Învață să scrii articole de calitate”.

Cam asta e părerea mea despre textul de calitate. Sunt sigur că mai sunt și alte puncte pe care nu le-am scris. Dacă mai are cineva idei, nu ezitați să scrieți un comentariu.

Categories: Blog de SEO

Google declasează site-urile fără conexiune criptată » « 9 cele mai puternice tactici de a-ți promova blogul

1 Comment

  1. levantin velicusas

    July 23, 2014 — 5:30 pm

    …fara comentarii…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

Copyright © 2018 Simțuri și simțiri - Blog scris de Gabriel Oprescu

Theme by Anders NorenUp ↑