Publicitatea costă. Chiar dacă nu ai cel mai bun produs, o promovare bună îți va aduce vânzări. Fără marketing doar produsele sau serviciile cu adevărat bune sau revoluționare au o șansă de a se promova singure. Firmele mari, de talie internațională, doar într-un singur canal, de exemplu Facebook, ajung să investească sume de ordinul sutelor de milioane de dolari pentru a atrage clienți, a menține clienți sau a se asigura că lumea pur și simplu aude de o anume marcă.

Am găsit acest infografic care arată concret  cum și cât investește compania Nestle în marketing. Ce este și mai interesant e că social media marketing-ul ocupă locuri tot mai fruntașe în ceea ce privește costurile. Rețele sociale au început să nu mai ofere acea expunere organică mare de care se bucurau la început posturile publicate de paginile firmelor. Din câte am auzit un post, fără niciun fel de promovare, poate ajunge la maxim 6% dintre toate persoanele care sunt conectate la o pagină. Și acest procent este într-o continuă scădere. Banul face legea și de cele mai multe ori ajunge să dea la o parte calitatea.

Mă întreb unde se ajunge în acest ritm? O companie ajunge să învestească în marketing mai multe decât pot produce unele țări.

Vă las să vedeți infograficul.

 

marketing cost